20100108

derma lah darah anda

selasa hari tu aku dengan baek hati nya telah menderma darah. untuk kali ke-2. sebelom ni adalah 2 tahun lepas.shahida jadi tukang teman.dia nk derma tapi x buleh sbb 'tettttt'.haha. janah pon derma jugak.sebanyak 650ml ak telah derma. hampir2 1L. ini pasal mula2 tu aku bagi nurse cocok tangan kiri. agak lambat jugak darah tu nak keluar sebab salur darah tangan kiri ak kecik. sampai lebam lengan aku nurse tu dok godek2 nak bagi darah keluar.time tu baru dapat 200ml.nurse tu kata ni x boleh ni.sebab darah siket sangat. banyak pulak citer nurse ni.aku nak derma darah ni kira untung.huhu. xde lah. ikhlas ni. lepas tu nurse tu kata sanggup tak nak cocok tangan kanan.aku kata ni hal. ok je. so cocok lah tangan kanan pulak. haa.hambekk.memang laju darah aku pam. dapat lah 450ml.

so sekarang ni baru tau tangan yang kita gunakan untuk buat kerja mempunyai salur darah yang besar. aku seorang yang lebih menggunakan tangan kanan.

mula2 tangan kiri



lepas tu tukar tangan kanan.time ni dpt nurse tak best.



inilah hasil nye


yang best lepas tu dapat makan free. ala dapat milo panas+roti+biskut+air kotak.not bad. tp x dapat sijil.x tau kenape.selalu kalo derma darah memang dapat sijil.agak nye sijil x sampai lagi kot..

nota kaki: sampai sekarang lengan ak still lebam sebab kena godek dek nurse tu.

3 comments:

biztoone said...

waaa tahniah!
aku dulu pernah bercita2 nk derma darah..tapi bile tngk jarum dia bapak beso, tak jadi. jadi sampai skang aku tak pernah derma darah..haha kalau dia bagi aku hadiah mahal2 pon belum tentu aku akan derma..haha eeeeeeeee serammm

SB said...

aku tak boleh derma...waaa....
mild anemia. ;(

zidah mdtahir said...

biztoone: baek ko derma darah black...dapat pahale...=]

sara: kamu lah golongan yg memerlukan darah..huhu