20100501

esok birthday mak saya


hari tu chat fesbuk ngan akak aku.

my akak: "weh, tam, ko blk x mggu ni??besday mak ahad nih. boli kek" (akak aku mmg pggil aku 'tam'. singkatan hitam. ngokngek.sbb aku paling hitam dlm family ye.dushhh.)

aku: "aku blk ahd ni.alamak. cmne ley lupo besday mak nih. aku boli kek bkn mak yg makan. org laen yg mkn." (mak aku kureng sket kek2 nih)

ok esok besday mak aku yang ke brape ek??
jap2. 2010-1954= 56. ouh yg ke-56
wah.dah tua dah mak aku.
alhamdulillah anak2 dia semua berjaya
2 abg n akak aku da kawen.
tinggal aku je yg x kawen lagi.dushh.
mak aku sgt superwoman.
walaupon mak aku surirumah sepenuh masa.
mak aku bab2 masak mmg style lah.
tapi aku rasa semua org akan kata masakan ibu adalah paling di dunia kan.
standard lah.
dah kita mmbesar ngan air tangan mak kita kan.
aku respect la mak aku.
sakit2 pon boley masak utk anak2 dia.
now, masing2 da besar pon still mak aku yg prepare breakfast ok.
kadang2 masak maen campak2 je. tp perghh.sgt sedap!!
asal aku nk balik ukm, mesti ade bekal lauk.
sambal tempe wajib!!
mak aku jenis x cerewet.
tapi anak2 dia yang cerewet.hahaha.
mak aku mmg peneman setia ayah aku.
mak aku sampai now still lagi guntingkan rambut ayah aku.setiap petang jumaat.
selama aku hidup ni x penah aku tengok ayah pegi kedai gunting rambut.
romantik kan.
nnt boleh ke aku buat mcm mak aku tu utk suami aku nnt??mudah2-an..
tapi mak skrang dah x berape sehat.
mak aku ade gout, darah tinggi n kencing manis.
skrang ni mak aku mkn pon dah x nikmat.
byk benda x ley mkn
especially ade gout. semua seafood kecuali x ley mkn.
smpai mak aku cakap dia dah lupa mcm mane rasa ketam.
mmg sedih. aku sedap je makan.
walaupon mak aku x ley mkn seafood. tapi dia msk jugak utk family.
aduhai.kesian mak aku. tu kadang kalo nk pegi tempat, mesti fikir mkanan yg sesuai utk mak.
kadang2 time oder kita ckp xmau togey.xmau seafood.bla..bla..
smpai2 oder je mesti ade taugey la.kadang la plak janggut sotong.
kesian mak. pastu mak aku makan jugak. dia kate dia tolak tepi benda2 tu semua.
aku selalu marah. ye la sbb air togey n sotong tu pon kena jugak.
kang kesian kat mak kaki bengkak. x ley jalan.
time mak ayah aku pegi haji.
aku sedey giler.
sedey bkn sbb kena tggal sorang2.
aku sedey risau kesihatan mak aku
tapi kuasa Yang Maha Esa. mak aku alhamdulillah sehat kat sane.
laju je jln mak kau kat mekah.ayah aku ckp.haha.alhamdulillah..
blk sini teros x ley jln.
serius. abg aku yg jmpot kat klia. smpai rumah, mak aku turun dari kereta mmg berpapah.
mmg kuasa Allah. yg penting mak dapat beribadah. syukran..
skrang ni kesihatan mak aku stabil.
every month pegi medical checkup.
nsb baek akak aku mengajar dkt area rmh.
so dia la yg teman mak ayah.
ishh ni kalo nk citer psl mak ni smpai mggu depan pon x abes.
ape2 pon aku sentiasa doakan kesejahteraan mak ayah aku. family aku.
moga dilindungi kesihatan, keselamatan mereka.
semoga sentiasa dirahmati dan dimurahkan rezeki.
terima kasih mak n ayah mmbesar kan kitorang
berkorban utk mendidik anak2 smpai berjaya.alhamdulillah.
semoga kami anak2 mu berjaya di dunia dan ke jalan Allah.. insyaAllah...

~~td sempat beli brooch as a hadiah for my mom. even my mom doesnt ask for hadiah2 ni, it's just for appreciation for my mom.

MAK, YOU'RE A WONDERFUL MOM.
I LOVE U WITH A 'SPECIAL LOVE'
HAPPY BIRTHDAY & HAPPY MOTHER'S DAY TOO.

1 comment:

zidah mdtahir said...

haha..thanks!..kate syg mak kan..hehee